کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

     

                  c646sijuayz5d9a6lf5c.png

کتاب دست‌نویس هزار ساله ارشمیدس، نابغه یونانی ریاضی به نمایش عمومی درمی‌آید.

به گزارش قانون به نقل از میل‌آنلاین، کتاب دست‌نویس هزار ساله ارشمیدس که بسیار آسیب دیده بود پس از صرف یک دهه زمان برای تعمیرات، به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

کتاب دست‌نویس “گم و پیدا” که در حراج سال ۱۹۹۸ میلادی به ارزش دو میلیون دلار فروخته شده بود در موزه هنر “والترز” در بالتیمور مریلند به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارشمیدس در رشته ریاضیات از ظرفیت‌های هوشی بسیار بالا و چشمگیری برخوردار بود. او منجنیق‌های شگفت‌آوری برای دفاع از سرزمین‌های خود اختراع کرد که بسیار سودمند افتاد. او توانست سطح و حجم جسم‌هایی مانند کره، استوانه و مخروط را حساب کند و روش نوینی برای اندازه‌گیری در دانش ریاضی پدید آورد. همچنین به دست آوردن “عدد پی” نیز از کارهای گرانقدر وی است او کتاب‌هایی دربارهٔ خصوصیات و روش‌های اندازه‌گیری اشکال و احجام هندسی از قبیل مخروط منحنی حلزونی، خط مارپیچ، سهمی، سطح کره «ماده غذایی» و استوانه می‌دانست علاوه بر آن او قوانینی در باره سطح شیب‌دار، پیچ اهرم و مرکز ثقل کشف کرد۱٫

دانش‌پژوهان معتقدند که متن این کتاب از روی کتیبه‌های ارشمیدس کتابت شده است و ۲۰۰ سال پس از نخستین کتابت یعنی در سال ۱۲۲۹ میلادی در منطقه بیت‌المقدس امروزی توسط کشیشی به نام “یوهانس میروناس” رونویسی شده است.