کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

برف مصنوعی در کویر امارات

طراحی و ساخت ماشین برف ساز به ویژه با توجه به کاربردهای آن در ورزش اسکی در طول سال های گذشته بهینه سازی شده است. صنعت برف سازی برای خدمت رسانی به ورزش هایی مانند هاکی روی یخ و اسکی (در سالن های ویژه) در فصل هایی که هوا گرم است و برفی در کار نیست، توسعه یافته، ولی آن زمان که به کنترل حالت های برف نیاز باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند، مثلاً زمانی که تعداد اسکی بازها افزایش چشمگیر می یابد یا نیاز به تغییر روش استفاده از شیب یا توسعه به دلیل استفاده از تیوب یا تخته اسکی و سورتمه رفتن باشد. علاوه بر آن ماشین تولید برف در آزمایشگاه ها برای یادگیری پیش بینی توفان ها به کار گرفته می شود.
g2yd_1.jpg برای تولید برف، آب تا سر حد انجماد خنک می شود و بعد از طریق دهانه تفنگ برف با فشار بالا پمپاژ می شود. هوای فشرده یا پنکه های الکتریکی معمولاً برای کمک به پودر شدن آب و تبدیل به قطره های کوچک به کار می رود تا آنها را به اطراف بپاشد. در این حالت قطره ها پیش از آنکه به زمین برسند منجمد می شوند، به شرطی که برف زیاد خیس نباشد. روش دیگری هم وجود دارد و آن ساختن برف از به کارگیری ترکیب آب با هوای فشرده است که با استفاده از محلول نیتروژن منجمد می شود. این روش بیشتر در مراکز ورزشی و سالن های ورزش به کار گرفته می شود. در ضمن با استفاده از دی اکسید کربن هم می توان برف تولید کرد. مطلب بسیار مهم در ساختن برف برای اسکی، اطمینان از ترکیب صحیح دما و رطوبت است.

itob_2.jpg

رطوبت پایین به همراه دمای زیاد اطراف می تواند در شکل گرفتن و تولید برف نقش داشته باشد. مقداری آب پالایش نشده و دمایی در حدود هشت درجه سانتی گراد برای این کار نیاز است. عامل مهم دیگر ایجاد تعداد کافی مکان های هسته سازی است تا کریستال های یخ شکل گیرند. مکان های هسته سازی می توانند مقداری از مولکول های آب باشند که یون های کلیسم، منیزیم یا سایر یون ها را با یکدیگر مخلوط می کنند یا می توانند ناخالصی هایی مانند یک ذره خاک باشند. به لطف این فنآوری مسابقه ی اسکی در دبی برگزار شده است.
zd7l_3.jpg

این مسابقه به عنوان بخشی از هفته ورزش برفی دبی با حضور ورزشکانی از 46 کشور برگزار شد.

مسابقه دو روی برف دبی به مسافت 3 کیلومتر و در دمای منفی 4 درجه سانتیگراد در پیست اسکی دبی برگزار شده است.

dnst_4.jpg

پیست اسکی بزرگ دبی سرپوشیده است که در مرکز خرید امارات واقع شده و اسنوبورد، کلاس های اسکی، منطقه بازی کودکان و کافه در اختیار دارد. این مکان در نوامبر 2005 افتتاح شد و بزرگترین پارک برفی سرپوشیده جهان می باشد.

y0d0_5.jpg